1 Ağustos 2011 Pazartesi

Trabzon'dan Geçtim :)

Eşimin İş yoğunluğu Sayesindeee 3 günlük hızlandırılmış Trabzon turu yaptık.. Benim o taraflara ilk gidişimdi bayıldım geldim...
Neler Yaptım, Neler Gördüm İşte Kısa Özeti :
1. Gün Uzun Göle Gittik. Manzara Süper Ortam Süper ... Uzun gölde turladık Alabalık yedik İnan Kardeşlerde ( Tavsiye Edilir mennun ayrıldık mekandan), mısır yedik sonraaa bastık Halduzen Yaylasına Şeymoşun teyzesinin evine doğru...Rakım 2500 lü bişi...Yol Boyunca Her yerde Küçük Şelaleler , ve akan nehir .. Ayağımızı suya soktuk kana kana su içtik daha önce hiç gitmediğim için bilmiyordum böyle ağaçlar yaylaya çıkınca birden bitti, her yer yemyeşil ot ve etrafta küçük kar birinkitileri, mis gibi hava ciğerlerimiz bayram etti. Gece elektrikler kesildi vee gökyüzü benim nefesimi kesti sanki dokunsam yıldızları tek tek toplayabilecektim :) Ve ertesi günnn sabah mis gibi bir hava ile uyandık güne ve Kuymak muhlama yedik... Hemde kuymağımız özel kaymaktan yapılmış ( Aslında kuymak kaymak ile yapılırmış ) Kociş normalde yemez böyle şeyler ama bile girdi yayla havasına ... Buarada yaylalarda hala geceleri soba yakıyorlar ..
2.Gün Yayladan döndük eve geldik üzerimizi değiştik ve bu sefer istikamet Ayder Yaylasına ... Veee Biz asıl yaylaları görünce Ayder Yaylasında Tatmin olmadık .. Ayder de Süper orası ayrı ... Orada Yöresel Yemekler yedik muhlama karalahana çorbası ve turşu kavurmasııı Allah'ım yazarıken bile böyleee kokuları burnuma geliyor( Ayder Turistik Tesislerinde Yedik yemekler güzsseldi ama hizmette biraz uyuşuklar) ... Sonra Akşammmmm Serender Lokantasına gittik Mezgit Yedik ( Burasıda tavsiye edilir, ortam güzel, yemekler Leziz ) Tam eve girdik ve yağmur başladı yağmurun durması ile de nem yattıgım yerden terledim o nasıl bir nemdi anlatamammm ...
3.Gün Sabah Kalktık :) Şeymoşum bize kendi ellleriyle leziz kahvaltı hazırlamış güzelce karnımızı doyurduk. Sonra istikamet Sümela Manastır'ını gezdik .. Ve Manastıra en başından yürüyerek çıkma gafletinde bulunduk .. Ben kendimi fit zannederdim daha ilk 5 dk da pilim bitti amaa Allah'ım sen neler yaratıyorsun böyle manzara ne kadar güzeldiii, biz çıkarken yağmur yağıyordu ama ağaçlardan dolayı hiç ıslanmadık Sonunda Manastıra ulaştık .. Ve Yine Allah'ım adamlar o devirde oralara bu inşaatı nasıl yaptı ?!?! Yenileme Çalışmları nedeni ile ilk baştaki 2 odayı ve Kiliseyi gezebildik gezinti konusunda pek tatmin olmadım yani ... Ve ne yazık kii milletimize lanet ettim ne anlamışlar her yere yazı yazmaktan ne zevk alıyorlar bi yerlerde tahtalarımı eksik ... Neyseee Manastırdan sonra da Akçabat Köftecisi Cemil Ustaya gittik ... Şiddetle Tavsiye edilir :)
Ve 3 günün sonunda pazar sabah yola çıktık, güzel bir tatil kaçamağı yaşadık.Dönerken Ünye Dikilitaşta Pide yedik ( Tavsiye Edilir. )
Haaa Unutmadan Karadenizi Araplar Sarmış :) Kendi ülkelerinden sonra bizim oralar cennet geliyordur onlara  amaaa çok çok pisler çevreyi çok kirletiyorlar :(
Şimdi Sıra Görsellerde ..

Z.

** Ayder Yaylasında Turistlere İtafen Asılmış Pankart .. Kopuş Yaşadık Görünce

** Keşan Kumaşı Deseninden Çoraplar Bittim Bunlara :)
**Uzun Göl ve Keşan Bandanam Oralara kadar gidip almamak olmazdı

** Sümela da Şeymoş ve Ben ..