19 Haziran 2015 Cuma

Çilekli Kek

Iki ya sa daha çok çocuğunuz var ama mutfakta birşeyler mi yapmak istiyorsunuz, bu tarif tam sizlik :) :) 

Ben tarifi daha önce birkaç instagram paylaşımında görmüştüm ama hep ölçüleri gramlı verdikleri için hiç yapamamıştım , gramlar kilolar işin içine girince ben yapamıyorum o tarifi :) 

Sonunda zevkle takip ettiğim Zeynep'in evi blogunda (http://www.zeynepinevi.com) tarifi Kaşıklı Bardaklı paylaşılmış görünce kolları sıvadım ve mutfağa girdim 

Ve sonuç miiikemmmmeeel 10 puan 5 yıldız bana :)  




 5 yemek kaşığı şeker

3 yumurta (Oda sıcaklığında)

6 yemek kaşığı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Yarım kutu krema (Ama krema tadını seviyorsanız 1 kutuyu kullanın ben bunda yarım kutu kullandım ama hepsini kullanmadığıma pişman oldum )

Fırını 170 derecede ısıtıyoruz. Sonra çilekleri bir güzel yıkayıp kuruluyor bir kenarda bekletiyoruz. Hamuru için, yumurta ve şekeri beyazlayana kadar çırpıyor, ardından unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ilave edip yeniden çırpıyoruz. Kullanacağımız kalıbı yağlıyoruz ben margarin ile yağladım. Karışımı kalıba döküp, çilekleri de üzerine diziyoruz. Çilekleri doğramadan bütün bütün de koyabilirsiniz. Ve sonra fırında hafif kızarana kadar pişmesini bekliyoruz. Yaklaşık 30 dakika kadar, kontrol edin,Fırından çıktığında üzerine fırça yardımıyla kremayı sürüyoruz. Biraz soğuduktan sonra yemeğe hazır 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evde Kolay Sütlü Köpüklü Yapımı

Herkese merhaba  Evde kolay yolla yapabileceğimiz harika bir kahve tarifi ile karşınızdayım 🤗 Baştan söyleyeyim öyle profesyonel sunumu güz...